Sunday, May 2, 2010

Anak Itu Anugerah Terbaik

Dalam banyak2 perkara kurniaan Tuhan, aku paling bersyukur dikurniakan anak-anak yang sihat, comel, manja, kiut dan sedikit nakal. Walaupun baru dua orang, setiap hari rumah kami bagaikan zoo - disepahkan oleh dua makhluk bernama Nik NurHannan dan Nik Muhammad Mukhlis. :)

Tuhan kurniakan aku bakat, itu aku bersyukur.

Tuhan kurniakan aku kejayaan, itu juga aku bersyukur.

Kekayaan? Masih banyak perlu diperbaiki - aku tetap bersyukur.

Tetapi anak, aku amat amat bersyukur!



Aku hairan dengan sesiapa saja yang sanggup membuang anak. Aku tidak banyak kali meng'google keyword 'buang bayi' kerna air mata aku tidak dapat ditahan daripada menitis melihat tubuh kecil yang tersembam, terbaring dan terbujur kaku dihurung semut, di dalam semak.

Hannan dan Mukhlis, papa sayang anda berdua. Anda tidak akan disia-siakan. Papa janji.
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails